wtorek, 16 czerwca 2015

Hafciarskie przyzwyczajenia


Uchylę trochę swoich przyzwyczajeń hafciarskich,
dołączając się jednocześnie do zabawy,którą rozpoczęła Ania.



1.Jaka jest Twoja ulubiona tkanina do wyszywania?

Zaczynałam haftować bardz dawno temu...
Po długiej przerwie wróciłam do haftu i "pierwsze" krzyżyki 
postawiłam na 14ct firmy DMC,
póżniej próbowałam na 16ct,18ct,20ct (DMC,Zweigart)
aż w końcu sięgnęłam po len.I tutaj okazało się,że to bajka... :)

Korzystam z różnych wielkości aidy ze względu na przeznaczenie haftu (obraz,poduszka,aplikacja...) jak i koloru(rustico,marmurek,biała,czerwona,zielona,ecru...)
Haftuje muliną firmy DMC,sporadycznie Anchor,Madeira.

2.Rysujesz na tkaninie kratki,czy nie?

Nie,nie rysuję,nie zaznaczam też fastrygą żadnych kratek.
Jedynie,co robię,
to przygotowując sobie materiał do większej pracy zaznaczam 
sobie początek pracy fastrygą(pierwszy krzyżyk, marginesy)
 i środek poprzez złożenie na cztery części.
Lubię jak materiał jest czysty i krzyźykami po nim maluję.

3.Zaczynasz haftować na środku tkaniny,czy w rogu?

Zawsze zaczynam haftować od dolnego lewego rogu

4.Wolisz trzymać robótkę w ręku,czy używać krosna lub stojaka?

Koniecznie z tamborkiem.Materiał musi być naciągnięty,
ręce mi nie drętwieją i nie wiem ,co to pokłute palce.
Rozważam kupno krosna lub stojaka.


5.Wolisz wzory w formie elektronicznej,czy papierowej?

Korzystam z obu,przemieszczam się...,ale przede wszystkim wyraźne.

6.Jaka jest ulubiona Twoja pora na wyszywanie?

Zdecydowanie wolny czas,po...,wówczas mam spokój.
Ostatnio coraz mniej haftuje wieczorową porą,
ale w okresie jesienno - zimowym to chyba będzie niemożliwe ;)

7.Wyszywasz wzór tak długo dopuki nie skończysz,
czy zmieniasz co jakiś czas robótki?

Lubię się skupić na jednej pracy
Przy dużych projektach dopuszczam drugi mały hafcik,jako tzw.przerywnik

8.Czy masz jakieś UFOki?Jeśli tak,to ile?

Nie, nie mam ufoków,chociaż mogłyby mi się pojawić,
gdybym nie zrezygnowała z zabaw,przed ich rozpoczęciem.

9.Czy podczas haftowania oglądasz filmy lub słuchasz muzyki?

Jeśli w domu haftuję to słucham muzyki,radia ale w tle.
TV nie oglądam (sporadycznie)

10.Często bierzesz udział w SALach i innych tego rodzaju zabawach?

Brałam na początku blogowania,ale z czasem mniej.
Czasami zdarza się,że mam w planach coś wyhaftować,
ale jeśli pojawia sie grupa,która chce właśnie to haftować,
to z przyjemnością dołączam.
Tak było właśnie z "Tęczową różą",która czekała od moich imienin(X)
Lubię też brać udział w zabawie,w której nie są sztywno narzucone reguły,
jest pewna swoboda,np.SAL Veroniki Enginger.
W tym czasie haftowałam oset i też dołączyłam ,
mimo,że uczestniczki haftowały magnolie.


11.Czy masz listę wzorów,które będziesz haftować,
czy też kolejność jest spontaniczna?

Lista jest ,ale ciągle się zmienia...przede wszytskim kolejność.


Spontanicznie będę haftować sowy,które są w drodze :))



*Ja dodam jeszcze kolejne pytanie:*

12.Haftujesz kolorami, czy metodą parkowania?

Haftowałam głównie kolorami,bo były to małe hafty,albo bez tła.
Obecny haft"Tęczową różę" haftuję metodą parkowania,którą sobie chwalę.


Teraz wiecie troszkę więcej o moim haftowaniu.
Moje hobby,to nie tylko haft,
ale o tym zdążyliście się już przekonać ;)
Resztą jeszcze się pochwalę ;)

Serdecznie pozdrawiam,

I :)

12 komentarzy:

  1. Super, ja dużo się dowiedziałam o Tobie, fajnie jest poczytać o Waszych przyzwyczajeniach, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. oj teraz to już wiem bardzo dużo - piękną masz mulinę - jakość musi być wspaniała - buziaki śle Marii

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że uchyliłaś rąbka informacji o swoich przyzwyczajeniach :) Czekam na sowiate w Twoim wykonaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Poczytałam, zauważam podobieństwa i różnice, uważam, że bardzo fajna jest ta zabawa, też u siebie odpowiedziałam na pytania, pasja ta sama, a przyzwyczajenia to urozmaicają...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie się dowiedzieć czegoś o tobie.:) Będę śledzić sowy.;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że się podzieliłaś swoimi przyzwyczajeniami. Mamy wiele cech wspólnych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Każdy ma swoje przyzwyczajenia i organizację pracy. Z chęcią przeczytałam . Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Miło się czytało . Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  9. Irenko zaczynanie od dolnego lewego rogu- to nasza wspólna cecha:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie mi się czytało i z wielkim zainteresowaniem. Fajnie dowiedzieć się czegoś nowego :) Przy okazji dostrzegam zmianę zdjęcia profilowego :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Znalazłam punkty wspólne - przede wszystkim podobnie jak ja nie masz UFO-ków!
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  12. miło poznać cie w ten sposób :)
    metoda parkowania? na czym ona polega?

    OdpowiedzUsuń